17 ianuarie 2009

Bucuria imperfectiunii versus plictiseala perfectiunii


Astazi, am purtat conversatii cu doi oameni, care m-au facut sa refelctez asupra a ceea ce va voi spune ..Printre altele , am ajuns sa discutam despre perfectiune, imperfectiune si altele..O sa ma opresc asupra celor doua:perfectiune si imperfectiune.


Care sunt avantajele perfectiunii?

Totul merge bine, viata e roz, nu exista griji, suparari, nervi, stress, nesimtire, minciuna..

Dezavantajele?

Pai..totul ar fi frumos pana la un anumit moment dat.Dupa aceea, ar interveni monotonia, ai cauta diversitatea in perfectiune.

Perfectiunea nu exista.Multi ne-o dorim, nestiind ce ne asteapta, spre ce tindem, ce ne dorim.Uneori, neatingand-o, se ajunge la disparare, ceea ce usor usor, macina sufeltul si mintea.


Imperfectiunea ofera griji, ofera tristete si bucurie, ofera ascensiune si coborare, ofera tot ce perfectiunea nu da.

Imperfectiunea ofera lucrurile marunte, de zi cu zi..Cele care condimenteaza viata..



Mereu mi-au placut micile gesturi, micile atentii, micile surprize..Acelea sunt "chestiile" care ma fac cu adevarat fericita.
Nu mi-am dorit nicodata bucurii rare si mari.Intre timp, pot interveni atatea, si starea psihica sa decada..Nu ar fi mai frumos sa o intretinem, decat sa o "umflam" din an in paste, rar si greu?!



Acum aproape doi ani, de 8Martie, eram la liceu.La un moment dat, primesc un mms:era tata, imi cumparase o zambila, o pusese in vaza, pe birou, in camera mea.El a vrut sa-mi arate ceea ce imi luase, cu atata dragoste.M-a miscat gestul, mi-a inveselit ziua, m-a facut mai fericita.Acestea sunt adevaratele lucruri pentru care merita sa traiesti, pe langa altele, ce vin odata cu timpul.


Nu dispreţui lucrurile mici; o lumânare poate face oricând ceea ce nu poate face soarele niciodată: să lumineze în întuneric.(Paler)


Echilibrul ia locul perfectiunii, al imperfectiunii, oferind cate putin din fiecare.

Atunci cand vom accepta omul de langa, cu bune si cu rele, atunci cand vom cauta micile bucurii, vom renunta la perfectiune cautand echilibrul, atunci cand ne vom bucura de un rasarit si vom suspina punandu-ne o dorinta cand va cadea o stea, vom fi fericiti.

Ar trebui sa nu mai incerc sa omor toti demonii unui om, caci ii voi omori si ingerii..

Ar trebui sa invat...



Ar trebui sa invatam.
Zambeste!



ps:Pe aceasta cale, le multumesc celor doi, caci m-au mai ajutat sa ies din "plasa" perfectiunii.


2 comentarii:

Anonim spunea...

Sper sa mai ai macar un demon...chiar si mic...caci de "ingeri" suntem satui,nu? :)

Rucs spunea...

da..cred ca am..
e imposibil sa ma apropii de perfectiune:)).macar unul va exista, ce ma va indemna sa fac lucruri la care nu m-as fi gandit niciodata..